Angajații Damen Mangalia: divergențele dintre acționari pot duce la un litigiu la Curtea de Arbitraj
0 5 minute o lună

Angajații Șantierului Naval Mangalia, deținut în proporție de 51% de Ministerul Economiei și 49% de Damen Holding, au emis luni un apel disperat către autorități, avertizând că divergențele dintre acționari pot conduce la un litigiu la Curtea de Arbitraj.

Șantierul Damen de la Mangalia

Situația de la Damen Mangalia nu s-a îmbunătățit nici după 8 luni

Într-o scrisoare deschisă adresată Guvernului și premierului Marcel Ciolacu, angajații avertizează că nu mai au de mult timp de lucru, iar situația financiară a șantierului naval din Mangalia indică un mare risc de insolvență.

„În
numele celor 1500 de lucrători români rămași în șantierul naval
din Mangalia, adresăm această petiție către dumneavoastră, în
contextul situației critice cu care ne confruntăm. Scopul acestei
petiții este de a obține sprijinul necesar pentru protejarea
locurilor de muncă și redresarea șantierului naval din Mangalia,
considerat un obiectiv strategic de interes național, unde statul
român, prin Ministerul Economiei, deține 51% din acțiuni.

Șantierul naval din Mangalia (DSMa) se confruntă cu o scădere drastică a volumului de muncă, iar în lipsa unor măsuri concrete, există riscul iminent de întrerupere temporară a activității pentru majoritatea angajaților pentru o perioadă îndelungată. Rezultatele financiare negative și datoriile colosale către creditori (Grupul DAMEN) amplifică riscul de insolvență, iar divergențele dintre acționari pot conduce la un litigiu la Curtea de Arbitraj”, se menționează în scrisoarea descchisă.

Situația este deosebit de critică

Angajații spun că sunt „profund îngrijorați de disputele dintre acționari și de consecințele negative potențiale ale acestora asupra angajaților societății DSMa”.

„Este esențial ca interesele angajaților să fie luate în considerare și să se acorde o atenție deosebită stabilirii unei strategii care să asigure continuitatea și stabilitatea locurilor de muncă din șantierul naval din Mangalia.

În concluzie, situația actuală a șantierului naval DSMa din Mangalia este una deosebit de urgentă și critică, iar viitorul locurilor de muncă și al comunității locale depinde de soluțiile și acțiunile care trebuie luate urgent. Economia municipiului Mangalia se bazează în mare parte pe veniturile generate de șantierul naval, acesta fiind principalul angajator local.

Ne exprimăm încrederea că preocupările și solicitările noastre vor fi luate în considerare. Cu sprijinul Guvernului României și al tuturor părților implicate, vom reuși să identificăm și să implementăm soluțiile necesare pentru a depăși această perioadă dificilă.

În acest sens, vă rugăm să luați în considerare organizarea unei întâlniri cu lucrătorii din Mangalia și reprezentanții acestora, preferabil la șantierul naval din Mangalia. Scopul acestei întâlniri este să ne comunicați informații despre modalitatea de administrare a șantierului în eventualitatea retragerii partenerului străin, având în vedere notificările privind încetarea contractului de asociere și cererea de despăgubire transmise de către Partenerul Străin DAMEN HOLDING BV. De asemenea, ne interesează și viziunea generală a Acționarului Majoritar, Statul Român, prin Ministerul Economiei, cu privire la misiunea și obiectivele societății. Deși obiectivul principal este realizarea de profit, rezultatele financiare negative sunt în contradicție directă cu acest scop fundamental al oricărei afaceri. Considerăm că este esențial să fim informați despre măsurile de redresare a șantierului, asigurarea unui portofoliu de comenzi și protejarea forței de muncă”, precizează sindicaliștii.

„Adevărul” a întrebat Ministerul Finanțelor(instituție abilitată să reprezinte România în procesele de la Curtea de Arbitraj) dacă are cunoștință de inițierea vreunui nou proces împotriva României la Curtea de Arbitraj, iar răspunsul a fost negativ.

Întrebată care este poziția sa în legătură cu acțiunea sindicaliștilor, conducerea Damen a răspuns pentru „Adevărul”: „Damen Group nu are nicio informatie de comunicat in acest moment”.

La momentul publicării acestui articol, „Adevărul” nu primise încă un răspuns din partea Ministerului Economiei, pe care-l vom publica imediat ce va fi furnizat redacției.

Read More

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *