Grindeanu merge în inspecție la podul suspendat peste Dunăre: „Acea lucrare nu a fost recepţionată. Punct!”
0 6 minute 8 luni

Podul peste Dunăre nu a fost recepţionat încă, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-o conferință de presă. Oficialul a spus că va merge în inspecție la pod la începutul săptămânii viitoare.

Podul peste Dunăre de la Brăila FOTO: C. Mazilu

Podul peste Dunăre de la Brăila FOTO: C. Mazilu

„În
primul rând, o să merg şi săptămâna viitoare în zonă şi o să dau mai multe
explicaţii acolo. Pe larg o să abordăm subiectul săptămâna viitoare, pentru că
voi merge acolo, în zonă. Voi merge în primul rând să văd cum merge investiţia
drumului expres Galaţi-Brăila, o investiţie care trebuie să se finalizeze la
sfârşitul anului, la jumătatea anului viitor. Trebuie să vedem. Da, cu acea ocazie
voi detalia şi acest subiect.  Un singur lucru vreau să spun în acest
moment: acea lucrare nu a fost recepţionată. Punct. Restul detaliem săptămâna
viitoare, vă asigur, fără niciun fel de problemă”,
a declarat ministrul
Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-o conferință de presă în județul Timiș. 

Noul pod peste Dunăre, noi probleme: infiltrații la structura de rezistență

Inspecția ministrului la podul peste Dunăre vine în
contextul în care au apărut noi probleme la podul suspendat peste Dunăre, care
leagă Brăila-Galați de Tulcea, supranumit Golden Gate de România.

Recent, au fost descoperite infiltraţii în structura de
rezistenţă subacvatică a podului, la 12 metri adâncime. Fisurile au apărut la
blocurile de ancoraj, în locul în care sunt prinse de sol firele care susțin
podul. Fiecare bloc are adâncimea de 35 de metri și a fost umplut cu 40.000 de
metri cubi de beton, ceea ce înseamnă că poate susține o greutate de 100.000 de
tone.

„Această problemă a fost identificată de către echipa de
consultanță, care a deschis mai multe rapoarte de neconformitate. Compania
Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) cunoaște si primește
rapoarte de monitorizare lunare cu privire la infiltrațiile de la blocul de
ancoraj. Rapoarte ce sunt analizate si monitorizate de către echipa de
supervizare a lucrărilor“
, a transmis CNAIR.

Din cauza acestor probleme, compania a informat că nu
poate recepționa lucrările la Podul de la Brăila.

Podul, în reparații la două luni de la inaugurare

Nu sunt singurele probleme apărute la podul peste Dunăre
inaugurat la 6 iulie 2023. În august, au fost găsite peste 400 de şuruburi
slăbite şi zone cu asfalt denivelat. În septembrie, podul a intrat în
reparații. Constructorul a început decopertarea asfaltului vălurit de pe prima
bandă, ducând la restricții de circulație și pe timpul zilei.

Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat atunci că
problemele au apărut din cauză că nu s-au respectat restricțiile de tonaj
impuse, în zilele caniculare, atunci când masa maximă autorizată ar fi trebuit
să fie de 7,5 tone.

„Pe rampa de acces au apărut nişte denivelări. În principal,
au fost identificate cauzele pentru care ele s-au produs, vorbesc aici despre o
depăşire de tonaj. Știţi că am avut o perioadă de vreme caniculară, iar în
acele momente noi am impus restricţii de tonaj la 7,5 tone, restricţii care nu
au fost respectate de operatorii economici care se ocupă de transportul de
mărfuri“,
a declarat Cristian Pistol.

Podul peste Dunăre nu a fost recepționat FOTO: Ionel Scrioșteanu

Podul peste Dunăre nu a fost recepționat FOTO: Ionel Scrioșteanu

Explicațiile constructorului

De asemenea, WeBuild, constructorul italian al podului
peste Dunăre de la Brăila, susține că asfaltul s-a deteriorat din cauza
TIR-urilor care vin din Ucraina, și nu numai, care transportă cantități peste
masa maximă permisă, stabilită la 40 de tone.

Au fost încărcări foarte
excedente în timpul deschiderii, pe acest pod. Mai mult decât atât, podul are
un tonaj maxim pentru 40 de tone. Să nu zicem că noi avem un control făcut în
mod electronic care înregistrează tonajele excedente. Și, mai mult decât atât,
am avut o perioadă de vară foarte caldă și s-a decis să reducem acest tonaj.
Mulți oameni au observat acest lucru și întrebarea este și una de ce aceste
făgașe sunt prezente doar pe calea 1, unde calea 1 este de la partea Jijilei
(Tulcea) spre Brăila și nu invers? Vă zic imediat de ce: toate camioanele
încărcate în mod excedent, pe care vi l-am menționat, vin din Ucraina sau vin
și din alte părți, din Constanța, de la Marea Neagră“
, a explicat Alan Scutti,
manager tehnic Webuild.

Podul peste Dunăre aduce o lungă serie de premiere pentru
infrastructura din România. Este cel mai mare pod suspendat construit vreodată
în România, al treilea din Europa și cea mai înaltă construcție din țară.
Totodată, podul este cea mai scumpă construcție post-revoluționară și este
dotat cu centru de monitorizare, senzori și sistem de dezumidificare. Podul
peste Dunăre are o garanție de 10 ani. 

Read More

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *